Ugdymo turinio atnaujinimas (UTA)

Tikslas:

  • Gilus atnaujintų programų išstudijavimas;
  • Pasiruošimas dirbti pagal atnaujintas programas lyginėse klasėse;
  • Ugdymas per kompetencijas;
  • Tarpdalykinės integracijos plėtimas.

Bendrųjų programų paskirtis:

  • sukurti ugdymo pamatą, sudarantį galimybes mokiniams siekti išsilavinimo, ir apibrėžti mokymosi turinį;
  • Siekiama, kad (....) ugdymas atitiktų visuomenės lūkesčius ir nacionaliniu lygmeniu užtikrintų visiems mokiniams lygias galimybes tapti išsilavinusiais bei įsipareigojusiais Lietuvos visuomenės nariais;
  • Ugdymo turinys grindžiamas nuosekliu ir sistemingu bendražmogiškųjų vertybių ir kompetencijų ugdymu, siekiant asmens gerovės ir visuomenės pažangos;
  • Kompetencijos yra ugdomos mokymosi turiniu;
  • Vertybės ugdomos įgyvendinant mokymosi turinį. Vertybinių nuostatų ugdymas susijęs su kompetencijų ugdymu.

Kompetencijos:

  • komunikavimo kompetencija;
  • kultūrinė kompetencija; 
  • kūrybiškumo kompetencija;
  • pažinimo kompetencija; 
  • pilietiškumo kompetencija; 
  • skaitmeninė kompetencija;
  • socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija.

Kompetencijos atsiskleidžia per veiklą – joms ugdyti reikia ilgesnio laiko.

Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas

  • mokiniams: teikiant grįžtamojo ryšio informaciją apie jų pasiekimus ir pažangą, sukurti sąlygas analizuoti savo mokymąsi ir priimti sprendimus dėl tolesnio mokymosi;
  • mokytojams: įvertinti mokinio įgytus pasiekimus, priimti pagrįstus sprendimus tolimesniam ugdymui, kurti palankią ugdymo aplinką, atsižvelgiant į kintančius mokinių poreikius;
  • vertinimas turi būti naudingas mokiniams; tokiu jis tampa, kai sukuria sąlygas individualiai pažangai;
  • pereinama nuo visiems mokiniams vienodo prie  suasmeninto vertinimo;
  • individualiai pažangai skatinti, stebėti ir vertinti taikomas formuojamasis vertinimas;
  • mokymosi pasiekimams įvertinti – apibendrinamasis vertinimas;
  • vertinimo procese svarbus mokinio dalyvavimas; mokinys įsivertina savo mokymosi procesą ir rezultatus;
  • formuojamasis vertinimas - svarbiausia grįžtamasis ryšys, padedantis mokiniui gerinti mokymąsi, nesiejamas su pažymiu;
  • apibendrinamasis vertinimas -  mokinio pasiekimai, baigus temą, skyrių, kursą, modulį, programą. Apibendrina mokinio mokymosi pasiekimus, jo rezultatus fiksuoja pažymiu ar kita forma;
  • Mokiniams turi būti suteikta galimybė atliktus darbus (kontrolinius, kūrybinius, tiriamuosius ir kt.) patobulinti, atsižvelgus į grįžtamąjį ryšį;
  • Mokantis klaidos yra neišvengiamos, todėl svarbu kurti tokią ugdymo aplinką, kur klaidos vertinamos kaip postūmis mokytis;
  • Priešmokyklinio amžiaus mokinių pasiekimų lygiai: iki pagrindinio lygio, pagrindinis lygis, virš pagrindinio lygio;
  • Pagrindinio ir vidurinio ugdymo programose pasiekimų lygiai siejami su pažymiu: slenkstinis lygis – 4 balai, patenkinamas lygis – 5–6 balai, pagrindinis lygis – 7–8 balai, aukštesnysis lygis – 9–10 balų.

Bendrųjų programų ypatumai

Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiose programose mokymosi turinys pateikiamas, išskiriant privalomąjį dalyko turinį (ne mažiau kaip 70 proc.) ir pasirenkamąjį turinį (ne daugiau kaip 30 proc.).

Vidurinio ugdymo programos pasirenkamasis turinys įgyvendinamas per mokinio pasirenkamus dalykus ir dalyko gilinamuosius modulius.

Tarpdalykinė integracija

Siekiant ugdyti kompetencijas, svarbu tarp įvairių dalykų užtikrinti daugialypius ryšius. Tam padeda tarpdalykinė integracija

Tarpdalykinės temos: 

  • asmens galios: idėjos, asmenybės;
  • kultūrinis identitetas ir bendruomeniškumas: gimtoji kalba; kultūra (ir etninė); medijų raštingumas; istorinė savimonė; pilietinės visuomenės savikūra;
  • darnus vystymasis: socialinė ir ekonominė plėtra

Kaip siekti ugdymo(si) tikslų:

  • su mokiniais tariamasi dėl pamokos mokymosi uždavinių, mokymosi veiklų ir vertinimo kriterijų; 
  • SUP mokiniams parenka mokymosi turinį, laikydamiesi įtraukiojo ugdymo principo;
  • sudaro sąlygas mokiniams įsivertinti savo mokymąsi ir ugdymo rezultatus.

Parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Nijolė Dovidauskienė, 2024

 
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Darbuotojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 11.05 – 11.50
  • 5. 12.00 – 12.45
  • 6. 12.55 – 13.40
  • 7. 13.50 – 14.35
  • 8. 14.45 – 15.30
Sveika mokykla